Csokoládé diéta alatt


csokoládé diéta alatt

A fogyókúra során az emberek általában úgy félnek a csokoládétól, mint a tűztől, hiszen nemcsak isteni finom, hanem sajnos rengeteg kalória is van benne. Pedig lehet úgy enni a csokoládét, hogy ne ártson meg a diétának.

A kakaó önmagában kifejezetten egészséges.

Sok benne a magnézium, a mangán, a réz és a vas. Tele van antioxidánsokkal, ráadásul ugyanúgy élénkít, mint a kávé.

csokoládé diéta alatt

Legfontosabb összetevői, a flavonoidok csökkentik a koleszterinszintet, ráadásul jót tesznek a vérnyomásnak, és javítják a vérkeringést is, és szintén antioxidáns hatásúak. Mindez a jótékony hatás azonban nem minden csokoládéban érvényesül, okosan kell tehát válogatni, ha a kakaóbab legjavát szeretnéd. Az első és legfontosabb, amit ellenőrizned kell, az a kakaótartalom.

csokoládé diéta alatt

Kerüld a tejes, tejporos csokikat. A legegészségtelenebb mind közül a fehér csoki, ami kakaóvajból, tejből és cukorból készül, így nem is igazi csokoládé. Főleg ezeket érdemes keresni a boltban.

csokoládé diéta alatt

Minél magasabb a csoki kakaótartalma, annál kevesebb benne a cukor, annál kevésbé zsíros, és annál jobban érvényesülnek a pozitív hatásai. Fontos az is, hogy milyen cukor került a csokidba.

csokoládé diéta alatt

De a steviás vagy hozzáadott cukrot nem tartalmazó csokik is jók, ha a xilitre érzékeny vagy. Ha kísértésbe ejtene a diabetikus csokik alacsony kalóriatartalma, mindenképpen nézd meg a csomagolás hátulját, mert azoknál a csokiknál, ahol csokoládé diéta alatt édesítőszereket használnak, általában magasabb a zsírtartalom.