Csontritkulás étrendje


Kalcium a növényi étrendben - Veganuár 25. nap

A csontritkulás oszteoporózis megelőzhető, amennyiben év körül kialakul a csúcscsonttömeg, amikor még a csont lebontó és felépítő folyamatai egyensúlyban vannak. A kalciumban gazdag csontritkulás étrendje célja elsődlegesen az optimális csúcscsonttömeg elérése fiatal felnőtt korig primer prevencióvalamint a csontvesztés lelassítása felnőttkorban szekunder prevenció.

Az étrendnek kiegyensúlyozottnak kell lennie, ami vegyes táplálkozást jelent, esetleges D-vitamin -kiegészítéssel.

  • Étrend 60 felett
  • Cookie tájékoztató A csontritkulás és a helyes táplálkozás A csontritkulás, vagy más néven osteoporosis nem más, mint a csont tömegének és mésztartalmának csökkenése, amely a csontok fokozott törékenységével, illetve a csonttörések kockázatának fokozódásával jár együtt.
  • Étrend Az egészséges táplálkozás alapvető a csontritkulásban szenvedő számára is.
  • A csontritkulás és a helyes táplálkozás | Gyógyszer Nélkül
  • A leggyorsabb fogyás hasról

Ajánlott kalciumfogyasztás Az ajánlott napi mennyiség az alábbiak csontritkulás étrendje alakul: gyermekeknek csontritkulás étrendje, fiataloknak mg, felnőtteknek szintén mg, időskorban mg, várandós és szoptatós kismamáknak mg. A kalcium hasznosulását gátolják az alábbiak: rossz tápláltsági állapot, túlzott fehérjefogyasztás növeli a kalcium kiürüléséttúlzott zsírfogyasztás, túlzott foszforbevitel, kevés D-vitamin, kevés mozgás, dohányzásalkoholnagy mennyiségű koffein és konyhasó, valamint az oxálsav és a fitinsav.

Az oxálsav spenótban, sóskában, zellergumóban, rebarbarában és a fitinsav szárazhüvelyesekben és búzakorpában a kalciummal oldhatatlan komplexeket képeznek, ami így nem szívódik fel.

csontritkulás étrendje

Ez a cikk is érdekelheti Önt! A csontritkulás 7 napos fogyokura és rizikófaktorai Kalcium és foszfor Nagy jelentősége van a táplálékban lévő kalcium és foszfor egymáshoz viszonyított arányának, ugyanis ha a foszfor és a kalcium körülbelül ugyanakkora mennyiségben van jelen, akkor a foszfor segíti a kalcium csontokba történő beépülést és csökkenti a vizelettel ürülő mennyiségét.

Amennyiben a foszfor aránya meghaladja a kalciumét, akkor a csontokból csontritkulás étrendje szabadul fel. Az ajánlott mennyiség felnőtteknek mg foszfor naponta, de ezt jelenlegi táplálkozási szokásunk meghaladja, köszönhetően a cukrozott az üdítőitaloknak, a készételeknek, konzerveknek, a csontritkulás étrendje mértékű húsfogyasztásnak, ömlesztett sajtoknak.

csontritkulás étrendje

Tehát ezek fogyasztása csontritkulásban szenvedőknek kerülendő. Ha például egy pohár cukros üdítőt elfogyasztunk ebéd után, azzal semlegesíthetjük az étel összes kalciumtartalmát.

csontritkulás étrendje

Az ideális étrend csontritkulásban szenvedők részére az, ha százalék szénhidrátot, 30 százalékban zsírt és százalékban fehérjét tartalmaz, és az összetevőket az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozás alapelvei szerint kell kiválasztani. A kalcium, foszfor és magnézium aránya ,5 legyen. A csontritkulás nem csak az idősebb korosztályt fenyegeti Ajánlott ételek, elkészítési módjuk Magas a kalcium tartalma a következőknek: tejpor, mák, parmezán sajt, óvári sajt, sűrített csontritkulás étrendje, mogyoró, olajos hal, dió, tej, csontritkulás étrendje, kefir, búza, banán.

csontritkulás étrendje

A tejtermékekben található laktóznak és a savas közegnek köszönhetően a kalcium kiválóan hasznosul. A boltokban lehet vásárolni kalciummal dúsított termékeket is, pl.

Legfrissebb cikkek

Jó D-vitamin-forrás a máj, tojás, tej, tejtermékek, a halolaj és a D-vitaminnal dúsított margarinok. A konyhatechnológia szempontjából a zsírszegény párolást, teflonban, grillen, mikrohullámú sütőben, alufóliában, sütőzacskóban történő sütést, valamint a joghurtos, kefires habarást kell előnyben részesíteni.

csontritkulás étrendje

Arra is oda kell figyelni, hogy a napi kalciummennyiséget ne egyszerre fogyasszák el, hanem egyenletesen eloszlatva, hiszen így nagyobb a biológiai felhasználhatóság. A kalciumban gazdag ételeket ajánlott a déli, a délutáni és az esti étkezéssel elfogyasztani, mivel így a kalcium sokkal jobban beépül, mint reggel vagy napközben. Egy mg kalciumot tartalmazó étrend Csontritkulás étrendje Tejeskávé ml tejből — mg Csirkemell sonka, Bakonyi barna kenyér, Zöldpaprika Tízórai: Alma 1 csontritkulás étrendje Ebéd: Tavaszi zöldségleves; Rakott karfiol 30 g sajttal — mg; 50 g zsírszegény tejföllel — 65 mg Uzsonna: Tejszelet 1 db — mg Vacsora: Tej ml — mg; Magvas zsemle, Házi sajtkrém 50 g sajtból — mg; Uborka Ha a kalciumbevitel nagymértékben és tartósan meghaladja a napi ajánlott mennyiséget, vesekőképződést okozhat, és zavar léphet fel más ásványi anyagok felszívódásában, tehát fontos mértéket tartani.

csontritkulás étrendje

Forrás: WEBBeteg.