Fast 5 étrend. Miért az 5:2 beosztást válaszd?


Farkas Kitti Az időszakos böjt intermittent fasting az utóbbi időben lett népszerű, amit orvosként is támogatok, azzal a kitétellel, hogy 12 órát javaslok diéta alatt étkezés nélkül tölteni, és ebbe tartozzon bele az alvás is.

Az egyik legjobb diétás módszer, amit még soha nem próbáltál: Intermittent Fasting

Nappal, aktív időszakban azonban két étkezés között ne teljen el több, mint 6 óra. Ahogy már többször is kifejtettema napi háromszori étkezést javaslom testünk élettani működését alapul véve.

ir diéta bulgur

Legyen szó diétáról, egészséges táplálkozásról, minimum 4, maximum 6 óra teljen el két étkezés között. De miért mondom azt, hogy diéta alatt ez ne legyen több, mint 6 óra?

fogyókúra 50-en túl

Éhezés akkor kezdődik, amikor a szervezet 6 órán túl nem kap semmilyen táplálékot. Az éhezés első szakasza 6 órától 24 óráig tart. A második szakasz utána 72 óráig, majd azon túl kezdődik a harmadik szakasz.

Mi az időszakos böjt és mire való?

Az időszakos böjtölés intermittent fasting két leggyakoribb formája az es módszer és az időkorlátos evés. Előbbi esetén heti 2 napon csökkentjük a bevitt kalóriát, míg az időkorlátos evés során az evést a nap fast 5 étrend behatárolt időszakára korlátozzuk, ilyenkor a böjt jellemzően órán át áll fenn.

16:8 Intermittent fasting | Tippek és tanácsok a sikeres időszakos böjthöz

Összességében az ilyen rövid, időszakos böjt esetén a szervezet szükségletének megfelelő tápanyag- és energia-bevitel biztosított, az éhezésre jellemző élettani hatások nem alakulnak ki, sőt. Javul a sejtek inzulinérzékenysége, ami azt jelenti, hogy étkezés után inzulinszintünk gyorsabban normalizálódik és hatékonyabb a zsírégetés.

fogyókúrás pizzatészta

Éspedig minden szakszerű diéta célja az, hogy a súlyvesztés zsírvesztéssel valósuljon meg. Rövid, időszakos böjt esetén fogyi kapszula jelentősen átszerveződik az endokrin rendszerünk.

étvágycsökkentő praktikák

Az inzulinszint csökken, a glükagon és a növekedési hormon szintje emelkedik. Ez kell a zsír alapú anyagcsere működtetéséhez. És ha mindez nem lenne elég: az időszakos böjt meghosszabbítja az életet. Egy ban közzétett egérmakikról szóló, hosszútávú vizsgálat eredménye szerint a kalóriakorlátozás 50 százalékkal növelte az élettartamot. Ha diétázunk, akkor akár az első éhezéses szakaszban is ami 6 óránál kezdődik izombontás kezdődhet, hiszen egy fogyókúra során nincs annyi raktár energia a májban.

Időszakos böjt: mire figyelj, ha ezzel a módszerrel akarsz fogyni sport mellett?

Ha nem diétázunk akkor más a helyzet. Az éhezési stressz alatt felszabaduló kortizolnak több negatív hatása is van. Egyrészt csökkenti a sejtek inzulinérzékenységét, másrészt növeli a hasi elhízást, mivel növeli a zsigeri zsírsejtek számát, harmadrészt növeli az étvágyat, tehát az lesz a vége, hogy farkaséhesek leszünk.

Ezért nem javaslom a 6 órán túli evést. Jó az időszakos böjt, de 12 óránál húzzuk meg a határt diéta alatt!

fogyni 30 felett

Fontos, hogy naponta háromszor! Ne sűrűbben, mert akkor nem hagyjuk a testünket zsírt égetni. De ne is ritkábban — 6 óránál több idő ne teljen el aktív időszakban két étkezés között, mert félő, hogy a testünk stresszválaszként nem zsírt, hanem izmot kezd el bontani.

fogyókúra youtube

Hogyan tudunk akkor élni az időszakos böjt előnyeivel úgy, hogy a hátrányait kikerüljük? Húzzuk meg 12 óránál az időszakos böjt határát, és a vacsora és reggeli között teljen el a 12 óra.

16:8 diéta – 8 óra evés, 16 óra pihenés

Tehát például vacsorázzunk este 7 órakor és reggelizzünk reggel 7 órakor. Éjszaka sem mentális, sem fizikai terhelésnek nem vagyunk kitéve, így nem igényel a szervezetünk energiát a működéshez.

  • időszakos böjt program :: zsolnaizita
  • Kezdd el az Időszakos Böjtölést - Gyakorlati Útmutató | dietcrafting
  • Van, aki azért csinálja, mert fogyni akar, mások az egészségi állapotukon szeretnének javítani, de akadnak olyanok is szép számmal, akik egyszerűen az egészséges életmód részének tekintik, hogy időnként böjtölnek.
  • diéta – 8 óra evés, 16 óra pihenés | Well&fit
  • Flexitarian diéta
  • Időszakos böjt — Intermittent fasting IF Manapság van a böjtnek egy nagyon divatos formája.
  • Lefogyni angolul
  • Intermittent fasting | Tippek és tanácsok a sikeres időszakos böjthöz - MYPROTEIN™

Tud pihenni, regenerálódni az egész nap beletett erőfeszítéseket diéta, sport ekkor tudjuk eredményre váltani. Az Alakorvoslás Program egy egyedülálló fogyókúrás módszer, amelyet dr. Farkas Kitti dolgozott ki.

Újszerű megközelítéssel, tudományos háttérrel és különleges, csak a program keretében kapható természetes táplálék kiegészítőkkel segít a hogyan fogyjak le combról. Fast 5 étrend az Alakorvoslás programhoz, tanuld újra, amit a fogyásról tudsz és érd el azt az alakot, amit mindig is szerettél volna.