Fogyi video


Egy kicsit sem voltam túlsúlyos, de egy nap, mikor reggel bementem a konyhába, anyukám épp csokis shake-et készített magának. Aki emlékszik erre az életkorra, el tudja képzelni, milyen jól hangzott ez. Mikor szólt, hogy ez diétás ital, és azért issza, hogy lefogyjon, azt gondoltam, így még jobb.

Bár akkor még gyerek voltam, a 'es évek szupermodell-kultúrájából annyi 4 hét alatt fogyni lejött, hogy tudjam, soványnak lenni jó. Anyukám végül adott a fogyis shake-ből, nekem pedig a következő 15 évben mindennapos küzdelem volt, hogy elégedett legyek önmagammal, és azzal, amit eszem. Akkoriban minden diétát kipróbáltam, ami csak az utamba került.

Középiskolában fogyi video nyúltam semmihez, amiben akár egy gramm zsír is volt. A főiskolán a szénhidrát volt a "tiltott gyümölcs" — szó szerint. Több káposztalevest, grapefruitot és csirkemellfilét ettem, mint amennyi fogyi video elképzelhető.

fogyi video

Azt kell mondjam, működött is minden diéta: legalább hússzor adtam le ugyanazt az öt kilót. Nevetés Így hát tudom, milyen csábító lehet egy-egy fogyókúra.

Tudom, milyen jó érzés megdolgozni valamiért, és mikor fogyi video megjegyzi, milyen jól nézek ki. De azt is tudom milyen, mikor az ember lazít kicsit, és a csalós napból csalós hét, majd csalós hónap lesz, és végül ott állunk, rosszabb állapotban, mint az elején — hogy a kudarc miatti szégyenérzetről már ne is beszéljünk. A megszorító diéták diéták jól működnek — de csak rövid ideig.

Hosszú távon — és elsősorban ez az, ami mindannyiunkat érdekel — a diéták nem megkönnyítik, hanem fogyi video a fogyást fogyi video az egészséges életmódot.

Rossz szokásokat alakítanak ki. Ilyenkor úgy érezzük, kevés az ennivaló, ami falásrohamokhoz vezet, és tartósan felboríthatja az anyagcserénket is. A diéta egyáltalán nem csodaszer. Mit legyen hát helyette? Vannak emberek, bár nem sokan, akiknek sikerül lefogyni, és ezt a súlyt korlátlan ideig tudják tartani, diéta nélkül.

Az Országos Súlykontroll Program résztvevői legkevesebb fogyi video kilót fogynak, és ezt minimum egy évig tartják is. Átlagban viszont 30 kiló a súlyvesztés, amit öt éven át tartanak. Mi a titkuk? Személyre szabottan alakítanak ki olyan egészséges szokásokat, melyek nekik működnek.

Egy fogyi video úgy is mondhatnám, egészséges életmódra váltanak. Az igazság az, hogy ez az egyetlen módszer, ami hosszú távon segíti a fogyást és egészségünk megőrzését. A baj, vagyis az ok, amiért a legtöbben ezt nem tudják megtenni az, hogy egy ilyen életmódváltás nehezen körülírható, és ezért nehezen elérhető.

De nem fogyi video. Véleményem szerint többen is képesek lennének rá, ha tudnák, hogyan használják jól az idejüket és az energiájukat. Ma ennek három megvalósítási módját fogyi video megosztani fogyi video.

Étel és élet

Először is: a kialakítani kívánt új szokásnak önmagában kell élvezetesnek lennie — fogyi video kivitelezhetőnek vagy elviselhetőnek. Az egyik legnagyobb hiba, amit új szokások kialakításakor elkövetünk az, hogy olyan tevékenységet választunk, amit igazából nem szeretünk: például erőnlétünkhöz képest túl erős edzésprogramba kezdünk, vagy ízetlen ételeket eszünk, mert állítólag egészségesek.

Ez pedig pont ellentétes azzal, ahogy agyunk új szokásokat alakít ki, és ezért az ilyen változás sosem tartós. Ahhoz, hogy egy új szokás kialakuljon, kell egy inger, egy emlékeztető, valami, ami látható, hallható vagy érzékelhető, mint például a frissen főtt kávé illata, ami vágyat ébreszt bennünk egy bizonyos viselkedésre, mondjuk, hogy igyunk egy csésze kávét.

Ezt azért csináljuk, mert valamilyen jutalmat vagy elégedettségérzést várunk cserébe: például egy finom, meleg, jóízű italt és ráadásnak egy kis plusz energiát. Ha nincs meg ez az elégedettségérzés, az inger nem kap megerősítést, és a viselkedés sosem lesz automatikus. Ha viszont nem automatikus, nem is igazi szokás.

fogyi video

Mit értek azon, hogy a viselkedés önmagában élvezetes? Azt, hogy a jóleső érzést, vagyis a jutalmat maga fogyi video adott tevékenység váltja ki. Ezért nem jó megoldás, ha fogyi video után azzal jutalmazzuk magunkat, hogy lefekvés előtt plusz egy órát tévézhetünk. Ez nem segít. A helyzet az, hogy ezek a külső jutalmak fogyi video az olyan jutalmak, melyek nem kapcsolódnak közvetlenül a tevékenységhez — hosszú távon kioltják a motivációt azzal, hogy a tevékenységet, amit akár szeretni is tudtunk volna, előírt fogyi video silányítják, és így könnyebben felmentjük magunkat alóla.

Magát a tevékenységet kell szeretnünk tehát.

A tudatosságba minden beletartozik, semmit nem ítél meg és semmit nem zár ki.

Ez legyen a jutalom. Az én esetemben ez úgy történt, hogy beleszerettem a termelői piacokba. Fogalmam sem volt, hogy az olyan egyszerű ételek, mint a répa, az uborka vagy a paradicsom mennyivel finomabbak ott, mint azok, amiket addig az élelmiszerboltokban vettem.

Még az olyan ételeket is megszerettem, amiket addig utáltam: például a répaféléket vagy a kelbimbót. Fogyi video lelkesen főzni kezdtem.

Ez a tevékenység korábban a legkevésbé sem érdekelt. Szinte egyik napról a másikra szenvedélyem lett az egészséges táplálkozás: ez lett életem új, élethosszig tartó alappillére. Így néz ki tehát egy belső indíttatásból kialakított szokás. Rendben, de mi van akkor, ha az ember nem szeret futni? Akkor ne fusson!

Válasszon valami más tevékenységet, amit szeret — lényeg, hogy kezdjen el mozogni. Mi van, ha minden sport kihívás, mert nem vagyunk formában? Kezdjük apró lépésekkel. Válasszunk valamit, ami nem megerőltető, de élvezetes: járjunk például este egyet fogyi video háztömb körül.

Ne foglalkozzunk most azzal, hány kalóriát égetünk el így. Az új szokás kialakítása legyen a cél. Az új stratégia kialakításának másik eleme, hogy tudatosan figyelünk a gondolatainkra, cselekedeteinkre és érzelmeinkre. Itt pedig a "mindfulness" lesz a kulcsszó.

A "mindfulness" vagy tudatos jelenlét azért fontos, mert meglévő szokásaink automatikusan működnek.

  1. Emiatt sincs egyetlen tökéletes mód a fogyókúrára — bár tény, hogy vannak alapvetések, amelyek mindenkinek hasznosak.
  2. Tuti fogyókúra terméktanácsadó - Netamin Webshop
  3. Fogyókúra Archives - Mobilzóna

Ne felejtsük, ez fogyi nasi szokások alapvető tulajdonsága. Robotpilóta üzemmódban éljük a napjainkat. Mielőtt feleszmélnénk, már ülünk is a számítógép előtt, és rágcsáljuk a csipszet, amit az étkezőből hoztunk. A tudatos jelenlét olyan készség, mely lehetővé teszi, hogy aktuális tudatállapotunkat tudatosan éljük meg. Ez tulajdonképpen egy kis szünet, ami ahhoz kell, hogy mielőtt cselekednénk, átgondoljuk, mi fontos számunkra.

Tuti fogyókúra terméktanácsadó

Ez biztosítja az új dolgok befogadásához szükséges mentális rugalmasságot. Gondoljuk végig, hogyan érezzük magunkat, mikor munkából hazaérünk. Valószínűleg fáradtak és éhesek vagyunk. Talán nem is vagyunk legjobb kedvünkben, miután átvergődtünk a dugókon. Reggel elhatároztuk, hogy valami egészségeset főzünk, mikor hazaérünk, most viszont jó esély van rá, hogy ehhez semmi kedvünk nincs. A fáradtságnak és éhségnek ez fogyi video kombinációja azt váltja ki, hogy magas kalóriatartalmú ételek után vágyakozzunk, melyek elkészítése nem igényel nagy erőfeszítést.

fogyi video

Vagyis a könnyen elkészíthető pizza a fagyasztóban sokkal vonzóbb, mint az alacsony kalóriatartalmú hal és zöldség a hűtőben, amit még meg is kell pucolni, és el is kell készíteni. Ha megértjük az érzéseinket — fogyi video nem pusztán meghajlunk előttük vagy próbálunk ellenállni nekik —, fontos készség birtokába jutunk.

Ha ez sikerül, feltehetjük magunknak a kérdést, megéri-e az érzéseinkre hallgatnunk, vagy érdemesebb az egészséges megoldást választani akkor is, ha ez aznap kicsit nehezebb. A helyzet a következő: ha esetleg mégis úgy döntenénk, hogy túl fáradtak vagyunk a főzéshez, és tényleg a pizza a legjobb megoldás, ez a tudatos döntés segít felismerni, mit tehetünk annak érdekében, hogy ez a jövőben ne ismétlődjön meg.

Például elrágcsálhatunk egy kis mogyorót, mikor elindulunk az irodából, fogyi video a fáradtságot ne tetézzük még éhséggel is. Lehet, hogy a tervezett vacsora, túl nagy kihívás volt, vagy nem elég izgalmas.

Válasszunk valami mást, amivel szívesebben vágunk neki új vacsorakészítési rutinunknak. Az első néhány alkalommal az új szokások szinte mindig nagy erőfeszítést kívánnak, de fogyi video megtaláljuk bennük azt a bizonyos belső jutalmat, előbb-utóbb úgy érezzük, ez a legegyszerűbb megoldás.

A tudatos jelenlét segít eljutni erre fogyi video szintre. Ezért ajánlom, hogy kezdjenek rendszeresen gyakorolni, hogy kialakuljon ez a készség. Lehet ez akár egy egyszerű légzőgyakorlat. Ha olyankor gyakoroljuk a tudatosságot, amikor nem vagyunk feszültek, sokkal könnyebben érünk el sikert, akár életünk nehezebb helyzeteiben is. Új stratégiánk harmadik eleme talán a legfontosabb.

Váltsunk fejlődés fókuszú szemléletmódra. Ezt a kifejezést Carol Dweck pszichológus használta először annak a szemléletnek leírására, fogyi video az utunkban álló akadályok legyőzhetők, és erőfeszítésünk eredményeként képesek vagyunk fejlődni.

A fejlődés fókuszú szemléletmód ellentéte a rögzült szemléletmód. Eszerint tehetségünk, jellemvonásaink születésünk óta adottak, és ezeket erőfeszítés árán sem tudjuk megváltoztatni.

Tapasztalataim szerint az egészség életünk azon területe, ahol a legnehezebb fejődés fókuszú szemléletmódot kialakítani. Mikor egy-egy diéta után nehezebbek és kevésbé egészségesek leszünk, könnyű elhinni, hogy a probléma bennünk van.

Keress receptre vagy hozzávalóra

Még kerettörténetet is gyártunk ehhez magunknak: "nem vagyok az fogyi video sportos típus" vagy "egyszerűen imádom a komfortételeket".

Mikor ezeket a történeteket már el is hisszük, nagyon nehéz jelentős eredményt elérni. Ez a rögzült gondolkodásmód csapdája. Szerencsére a fejlődés fókuszú szemléletmód fejleszthető. Ehhez az kell, hogy megértsük, minden ember képes arra, hogy tanuljon és fejlődjön. Ez alól önök sem kivételek. Megtanulhatnak főzni. Megszerethetik azokat az ételeket, amiket gyerekként utáltak.

fogyi video

Elkezdhetnek aktív életet élni, akkor is, ha utálják az edzőtermeket. És első helyre tehetik önmagunkat, akkor is, ha sokat dolgoznak, családjuk van, vagy mindkettő. A fejlődés fókuszú szemléletmód azt is feltételezi, hogy megértsük, a hiba a tanulási folyamat része.

A kudarcok nem minősítenek minket, hanem fejlődési lehetőséget teremtenek; általuk jobban megismerhetjük önmagunkat és a világot külön-külön és együtt.

Ha egy kisgyerek elesik, mikor járni tanul, azt mondjuk, ügyetlen?