Fogyás nem evéssel. 1. Koplalsz (vagyis nem eszel eleget)


  • Csak 1 dolgot változtattam az étkezésemben, és 20 kilót fogytam - Blikk Rúzs
  • Heti étrend minta
  • Blikk Rúzs Amikor évek óta próbálsz lefogyni, de nem sikerül, valószínűleg a legnagyobb igyekezet ellenére is elrontasz valamit.

Sőt, talán a diéta ellenére még híztál is? Frusztráló érzés ez, amire nem vágyik fogyás nem evéssel fogyókúrázó sem, hiszen a plusz kilóktól amúgy sem könnyű feladat fogyáshoz motiváció — hát még ha ilyen akadályok is gördülnek elénk.

Elmúltál 30 éves? Ezekkel a trükkökkel tudsz a leghatékonyabban fogyni

Ne izgulj, egyáltalán nem vagy egyedül, ugyanis nagyon gyakran fordulnak hozzánk ezzel a problémával. Összegyűjtöttük azokat a gyakori okokat, amelyek miatt sehogy sem akar mozdulni a mérleg nyelve!

Koplalsz vagyis nem eszel eleget Igen, látszólag szembemegy mindenféle logikával az, hogy fogyás nem evéssel nem fogysz, mert nem eszel fogyás nem evéssel. Hiszen a fogyás legfontosabb eleme, ami nélkül gyakorlatilag elképzelhetetlen, az a kalóriadeficit kevesebb kalóriát kell bevinnünk, mint amennyit elégetünk. Ez vitathatatlan tény, ám egyáltalán nem mindegy, hogy milyen mértékben csökkented le a kalóriabeviteled.

  • Nemdiéta - Tartós fogyás, diéta nélkül jól enni
  • Fogyókúra program
  • Szerző: Ripost Biztos rengetegszer hallottad már, hogy harminc felett sokkal jobban kell vigyáznod a vonalaidra.

A fokozatosság is fontos: kezdetben érdemes csak napi kalóriával kevesebbet bevinni, ami heti 0, kg havi kg fogyást eredményez. Ha a fogyás leáll, akkor érdemes tovább csökkenteni.

A drasztikus diétázás, azaz a koplalás először hozhat viszonylag gyors súlyvesztést, de csak ideig-óráig tartható fenn, utána még nagyobb falási rohamok gyötörhetnek. A visszahízás sőt, még több plusz kiló felszedése lényegében elkerülhetetlen.

fogyás nem evéssel

Ráadásul túlzott koplalás hatására a szervezet túlélő üzemmódba kapcsol, és pont azokat a funkciókat lassítja le, melyek a sikeres fogyókúrához szükségesek: a pajzsmirigy működése, az anyagcsere és a vérnyomás. Nőknél rendszertelen menstruációhoz is vezethet, ami kihat a hormonháztartásra és hízást eredményezhet. Sokan beleesnek ebbe a hibába, mivel a legtöbb ember NAGYON rosszul méri fel azt, hogy mennyit eszik összesen egy nap folyamán.

fogyás nem evéssel

A legjobb megoldás, ha étkezési naplót vezetsz. Az étkezési napló a fogyni vágyók egyik leghatékonyabb fegyvere a fölös kilókkal szembeni harcban. Ha leírod, hogy mit ettél rögtön, amint megettedakkor nem lesz semmi rejtegetnivalód magad előtt.

fogyás nem evéssel

Nem fogsz megfeledkezni kisebb étkezésekről, nassolásokról. Nem becsülöd alul az ételadagokat.

Az étkezési napló nem csak a diétás bakikra vethet fényt, hanem a viselkedéseden is változtat, hosszú távon, ugyanis tudatos döntésekre szoktat rá.

Ne feledd: a szó elszáll, az írás megmarad! Türelmetlen vagy Akárhogy is nézzük, még ha minden tőlünk telhetőt meg is teszünk, csodák nincsenek: a fogyás nem evéssel fogyás nem egyik napról a másikra történik.

Sikeres fogyókúra: 10 ok, ami gátolja a fogyást

Sokan a kalóriacsökkentés után szinte azonnali, drámai átváltozást várnak — de persze legtöbbször hiába. Ha elmúltál 40 éves, akkor pedig különösképpen nehéz a rapid fogyás, hiszen az életkorral lassul az anyagcsere, a test hormonális és egyéb változásokon esik át, és még a zsírszövetekhez is jobban ragaszkodik, mint korábban. Megeshet, hogy 4 hét alatt alig 1 kiló súlyfeleslegtől sikerül megszabadulnod, amiből egyből arra következtetsz, hogy valamit nem csinálsz jól, vagy esetleg probléma van az anyagcseréddel.

Pedig egyáltalán nem biztos, hogy ilyesmiről lenne szó.

fogyás nem evéssel

Ne feledd, minden kezdet nehéz: a döcögős indulás még nem jelenti azt, hogy később ne gyorsulhatna fel a fogyásod, és ne tudnál jóval több kilót leadni. A lényeg, hogy ne térj el a tervedtől, tartsd magad a diétához, és légy türelemmel!

Csak 1 dolgot változtattam az étkezésemben, és 20 kilót fogytam

Hormonzavar akadályoz a fogyásban Sajnos előfordulhat, hogy azért fogysz nagyon nehezen, mert valamilyen egészségügyi legtöbbször hormonális eredetű probléma akadályoz ebben.

A leggyakrabban pajzsmirigy-alulműködés áll a háttérben. Ilyenkor az alulműködő mirigy nem termel elegendő pajzsmirigyhormont, mely fenntartaná a normális anyagcserét.

Emiatt a beteg fáradékonyabb, lassabb, aluszékony, fázékony, és jóval könnyebben rakódnak rá a kilók. A pajzsmirigy-alulműködés jól gyógyítható ebben természetes módszerek is segíthetneka hormonszint normalizálása után pedig a felszedett kilóktól is sokkal könnyebb megszabadulni.

fogyás nem evéssel

Az inzulinrezisztencia, illetve az azzal szoros összefüggésben álló policisztás ovárium szindróma PCOS ugyancsak fogyás nem evéssel vezethetnek, és rendkívül nehézzé tehetik a fogyást. Sajnos az elhízás, különösen a hasi zsírlerakódás nem csak következménye, de általában kiváltó oka is ezeknek az egészségügyi problémáknak. Helyes életmóddal ugyanakkor ki lehet kerülni ebből az ördögi körből.

“Miért nem fogyok, ha szinte alig eszek valamit?” Itt a válasz!

A változókor menopauza, klimax szintén olyan hormonális változásokhoz vezet pl. Ez azonban nem egyik napról a másikra következik be, lassú, fokozatos folyamat, így az életmód itt is nagyon fontos szerepet játszik, tudatosan ellensúlyozhatóak a változókor negatív hatásai. Lehet, hogy lassú anyagcserével születtél? Tehát még ha extra lassú is az anyagcseréd, a diétának akkor is működnie kell, a legrosszabb esetben valamivel lassabban fogod elérni a célodat.

Elcsüggedned ilyenkor sem kell: az anyagcsere-gyorsítás táplálkozássalmozgással és étrend-kiegészítéssel is támogatható. Felhasznált irodalom.