Terhesek étrendje. Egyhetes mintaétrend kismamáknak


Egyhetes mintaétrend kismamáknak A fogantatástól számított első napban kulcsfontosságú a táplálás.

90 napos diéta víznap

Alapozd meg kisbabád egészségét már a terhesség alatt! Várandósság idején főként a kismama vas- folsav- és DHA-szükséglete emelkedik meg jelentősen, de a megfelelő D-vitamin— és kalciumbevitel is terhesek étrendje.

diéta okosan

Az élet első napjának, azaz a fogantatástól számított 9 hónap és a születést követő első 2 év táplálkozásának kulcsfontosságú terhesek étrendje van számos felnőttkori népbetegség megelőzésében.

A táplálkozás génekre gyakorolt hatását is vizsgáló tudományág, az epigenetika kutatási eredményei szerint nemcsak a gének határozzák meg a gyermekek jövőbeni egészségét. Az vagy, amit megeszel?

comb karcsúsító diéta

Az említett időszakban a környezeti hatások — azon belül is a táplálkozás — óriási szerepet játszanak a későbbi szív- és érrendszeri megbetegedések, a cukorbetegség vagy az elhízás kialakulásában. A táplálkozás befolyásoló hatására példaként az terhesek étrendje a méheket lehet említeni, akiknél kizárólag a tápláléktól függ, hogy kiből lesz dolgozó, és ki lesz az, aki a méhpempővel való etetésnek köszönhetően királynővé fejlődik.

A várandós mama terhesek étrendje folsav- és DHA-szükséglete emelkedik meg jelentősen, de a megfelelő D-vitamin— és kalciumbevitel is fontos.

A kismama által naponta fogyasztott mg kalcium segíti az egészséges csontok és fogak fejlődését a magzatnál, és hozzájárul a megfelelő izomműködéshez és ingerületátvitelhez az édesanya szervezetében. Gazdag kalciumforrások például az olajos magvak, a szőlő, a füge vagy a narancs; a kávé és a szénsavas üdítők viszont gátolják a kalcium megfelelő felszívódását.

tejfehérje mentes étrend

Bár a különböző tejtermékek nagyszerű kalciumforrások, terhesség alatt a penészes terhesek étrendje lágy sajtok camambert, brie, feta vagy kék sajt fogyasztását érdemes elkerülni. A vas és a folsav magzatvédő szerepe a terhesség alatt A vasbevitel hozzájárul az immunrendszer hatékony működéséhez a napi 30 mg vas1 egy része bogyós gyümölcsökből, barackból, brokkoliból, tojásból vagy teljes kiőrlésű búzából biztosítható, másik része állati eredetű élelmiszerek fogyasztásával pótolható.

Felszívódásához megfelelő mennyiségű C-vitamin is szükséges.

fogyni akarok mit tegyek

A folsav szedését célszerű már a fogantatás előtt elkezdeni, hiszen ezzel nagymértékben csökkenthető a idegcső-elzáródási, valamint a szív- és vesefejlődési rendellenességek kialakulása.

A kismamáknak szánt vitaminok és táplálékkiegészítők mellett zöld növényekben és káposztafélékben is megtalálható.

MME Az Egészségügyi Világszervezet becslése szerint ra millió, azaz közel dupla annyi cukorbeteg él majd a világon, mint az ezredfordulón, és a diabétesz lesz a hetedik leggyakoribb halálok a Föld népességének körében.

Magzatvédő készítmény szedése esetén ügyelni kell a terhesek étrendje A-vitamin-bevitel elkerülésére, amely májkárosodáshoz vezethet — inkább természetes forrásból pótoljuk a szükséges mennyiséget például sárgarépából, sárgadinnyéből, sütőtökből, zellerből, paradicsomból, céklából, csipkebogyóból vagy halolajból.