Étrend futáshoz


étrend futáshoz

Írta: Váczy Anikó Egy sikeres verseny mögött sokkal több rejtőzik, mint a kitartó edzések. Ahhoz, hogy a maximumot tudd kihozni magadból, megfelelő táplálékokkal kell feltölteni a szervezeted. Hihetetlenül sokat számít az ételek minősége, mennyisége, sőt az egyes étkezések felkar fogyás is.

  • FUTÓK HELYES ÉTKEZÉSE I. RÉSZ - EDZÉS ELŐTT – Panhellen
  • TÁPLÁLKOZÁS "futóknak" | Gyerünk, anyukám!
  • Étrend csomagok nagy vivien
  • Hogy kell fogyni

Megfelelően összeállított étrenddel nemcsak gyorsabb és eredményesebb leszel, de a különböző sérülések és betegségek is elkerülhetnek. Az alábbi kiváló energiaforrások garantáltan nem hiányozhatnak a diétádból, ha rendszeresen futsz.

Az 5 legrosszabb dolog, amit futás előtt tehetsz

Magas káliumtartalma mg különösen előnyös hosszútávú edzések vagy versenyek előtt, illetve egy-egy tikkasztó napon, amikor jobban izzadsz, így több ásványi anyag távozik a szervezetedből. A étrend futáshoz kiválóan kompenzálja ezt a veszteséget, ráadásul hatékony vérnyomáscsökkentő is. Zabpehely A zabpehely a bajnokok reggelije, egy korai futás előtt is a legjobb étrend futáshoz.

Ideális étrend futóknak?

Egy adagja 25 g értékes szénhidrátot tartalmaz, ugyanakkor glikémiás indexe alacsony, így fogyasztásával elkerülhető a vércukoringadozás, ugyanakkor sokáig ellát elegendő energiával. Futóként főként ne félj a szénhidrátoktól!

  • Táplálkozási tippek kezdő futóknak | Futásról Nőknek
  • Ideális étrend futóknak | Diéta és Fitnesz
  • Ilyen az ideális diéta a rendszeresen futó nők számára | Well&fit
  • Ideális étrend futóknak?
  • Epegörcs utáni diéta
  • Fogyni gyorsan

A mogyoróvaj kiváló E-vitamin forrás, amely a leghatékonyabb antioxidáns a vitaminok között. Nem tagadható, hogy rengeteg zsírt tartalmaz, de ez főként egészséges mono- és politelítetlen zsírsavakból származik, amelyek gondoskodnak a koleszterinszint csökkentéséről.

Ráadásul hatásos immunerősítők, így felpörgetik a futás utáni felépülést és segítenek elkerülni a különböző sérüléseket.

étrend futáshoz

Emellett nagyszerű fehérjeforrás, tehát az izmaid is garantáltan szeretni regenor fogyás gyorsitása a kedvenc csemegéd. Próbáld ki puffasztott barnarizsre vagy teljes kiőrlésű toast kenyérre kenve, néhány szelet banánnal felturbózva.

TÁPLÁLKOZÁS "futóknak"

Isteni íze van és remek energiaforrás is. Ha kisebb futás előtt állsz, és nincs szükséged ennyi energiára, szeletelt almára is teheted.

étrend futáshoz

Brokkoli Ez a roppanós zöldség igazi C-vitaminbomba. Emellett nagyszerű kalcium- folsav- és K-vitamin forrás, ezáltal gondoskodva csontjaid egészségéről.

A kutatások eredményei szerint hatékony segítség az izomláz enyhítésében.

Táplálkozási tippek kezdő futóknak

Natúr joghurt Az ízesítetlen joghurt tökéletes szénhidrát-fehérje kombó. Közvetlenül futás után fogyasztva támogatja a regenerálódás folyamatát és védi az étrend futáshoz. Kalciumtartalma miatt pedig kiváló csonterősítő. Ráadásul tele van étrend futáshoz baktériumokkal, amelyek gondoskodnak az egészséges emésztésről és az erős immunrendszerről.

Ez elég laktató és sok lassan felszívódó szénhidrátot tartalmaz. Általában 8 körül reggelizünk, és fél körül jutok ki futni, és legtöbbször délelőtt futok, mert nekem ez jött be. Ha délutánra csúszik a futás, akkor az 1 órás ebéd után 3 órával, 4 körül jutok el futni, vagy ha nagyon csúszik, akkor 4-kor még eszem gyorsan egy házi kekszet és után 1 órával én már nem vagyok rosszul, tudok futni és körül futok, aztán vacsi. Találtam a futásról nőknek oldalon két mintaétrendet 1-et a futós étrend futáshoz egyet a pihenőnapokraezt is feltöltöm ide a poszthoz, szemezgessetek!

Étcsokoládé Nyugi, kitartó futóként ennyit bűnözést nyugodtan megengedhetsz magadnak! Ráadásul csökkenti a vérnyomást és a koleszterinszintet, flavanoljai pedig gyulladáscsökkentő tulajdonsággal rendelkeznek. Ha mindez nem lenne elég, még a hangulatodat is képes jelentősen feldobni két-három kocka finomság.

WOW0821240209BLCLJLLLML

Féltenyérnyi maggal kiváló energiaforrás köztes étkezésre. Teljes kiőrlésű tészta Nem véletlen, hogy a legtöbben tésztát esznek félmaraton vagy maraton előtt vacsorára.

  1. 30 kg fogyás 3 hónap alatt
  2. 90 napos diéta mintaétrend

Nemcsak igen jól tud esni a nagy megmérettetés előtt, de kiválóan feltölti a glikogén raktárakat, amelyek másnap a versenyhez szükség energiát biztosítják. Arra azonban figyelj, hogy kizárólag teljes kiőrlésű változatait válaszd, ezek ugyanis tovább biztosítják a teltségérzetet és tele vannak B-vitaminokkal, amelyek gondoskodnak a hatékony izomépítésről, a jó állóképességről és a remek teljesítményről. Fogyaszd paradicsomszósszal és tonhallal, a nehéz Carbonara spagetti helyett.

Kávé A kutatások egyértelműen étrend futáshoz, hogy egy csésze kávé magas intenzitású edzések előtt hatékonyan növeli a teljesítményt. A koffein tartalmú italok segítségével sokkal gyorsabbá válhatsz.

Ideális étrend futóknak

Azonban ez a hatása kizárólag akkor érvényesül, ha feketén fogyasztod, tej és cukor nélkül. Továbbá ne feledd, hogy a kávé vízhajtó hatású, ami maraton alatt nem feltétlenül előnyös.

étrend futáshoz

Burgonya A krumpli a banánhoz hasonlóan kiváló káliumforrás, így minden futó étrendjében kiemelt helyet kell, hogy kapjon. Tehát nem maga a burgonya hizlal, hanem annak elkészítése módja.

étrend futáshoz

A főtt krumpli grillezett csirkemellel vagy lazaccal fogyasztva egészséges és laktató főétel. Az édesburgonya még ennél is jobb választás, egy nagyobb darab már teljes napi A-vitaminszükségletedet fedezi. Ez a vitamin gondoskodik többek között az éleslátásról, a csontok és az immunrendszer erősségéről. Fotó: RF.