Zsírbevitel diéta alatt


  1. Fogyni egészségesen
  2. Diéta 2 hetes
  3. Téma: Egészség Mekkora napi zsírbevitel szükséges az egészség megőrzéséhez?

Kérdés: Lehet túl kevés telített zsírt enni? Természetesen — de ez nem csak a telí Kérdés: Lehet túl kevés telített zsírt enni?

nagy fogyás fogyás főzelékkel

Természetesen — de ez nem csak a telített zsírról szól, mivel a szervezeted képes ennek előállítására. A probléma részben abban rejlik, hogy mi történik a diétáddal, amikor szigorúan korlátozod a telített zsírok bevitelét.

16/8 diéta mintaétrend fogyas gyogyszer

Nagyon alacsony zsírtartalmú diéták Azok a diétás ajánlások zsírbevitel diéta alatt óta ismertek, melyek a szív egészsége érdekében támogatják a telített zsírok csökkentését.

Ezek közül a legtöbb a napi bevitt össz kalóriamennyiség 10 százalékára korlátozza a telített zsírok arányát, ám az utóbbi években az új cél nevén nevezve, a DASH diéta követelményeként már 7 százalék lett. Persze, nem csoda, ha ezt nem találod a legalacsonyabb telített zsírtartalmú diétának.

Kapcsolódó cikkek

Az Ornish diéta azt tanácsolja, hogy kevesebb, mint 10 százaléka legyen a teljes kalória mennyiségnek bármilyen fajta zsír, de abból is csak minimális zsírbevitel diéta alatt a telítettből. Ez az összes zsírbevitel szempontjából mindössze zsírbevitel diéta alatt 1 evőkanálnyi olajat jelent minden nap — ez iszonyú kevés — mindezt úgy, hogy emellett kerülni kell bármilyen más zsírforrást.

Arra már a kezdeti vizsgálatok során rájöttek, hogy ez a diéta testmozgással és a stresszoldó technikákkal együtt a kezelés után egy évvel visszafordítja az érelmeszesedést.

vicces fogyókúra képek 18/6 diéta

Az újabb tanulmányok pedig már azt is kimutatták, hogy a nagyon alacsony zsírtartalmú étrend hatékony alternatíva lehet az egészség javítására. De ahogy az kiderül egy es tanulmányból, mely összevetette az Ornish, a Zóna és az Atkins diéta főbb eltérő pontjait, nem ez az egyetlen és talán nem is a leginkább követendő út a legtöbb ember számára.

A szigorú zsírkorlátozás miatt ugyanis az Ornish diéta nagyon nehezen követhető. Ezért az a kérdés, hogy be tudod-e tartani a szigorú előírásokat, sarkalatos pontja kell, hogy legyen a diéta kiválasztásnak.

Miért nem jók a különböző csodadiéták?

Elsősorban azért, mert annak a divatnak köszönhetően, hogy sok ember úgy dönt, hogy csökkenti és felváltja a telített zsírt az étrendjében egyszerű szénhidrátokkal, azzal nem számol, hogy a szénhidrát nagyarányú megnövelésével — különösen a finomított fajtákkal — valószínűleg több kárt fog okozni, mint azt a telített zsír fogyasztásával tenné.

Mindenképpen tisztában kell lennünk a szénhidrátbevitelünk tényleges, szervezetre gyakorolt hatásaival. Ha megnöveled a telített zsír mennyiségét, megemelkedik az LDL koleszterinszint és logikus, hogy ha alacsonyabb a bevitel, ez a szint is lecsökken.

gyorsabb anyagcsere fogyás 7 lépésben a legjobb fogyokuras tippek

Ám ez még sincs így a kevesebb szénhidrátbevitel esetében. Ha így lenne, a nagyon alacsony szénhidrát- de magas zsírtartalmú diéták gyakorlatilag megölnék az embert, pedig 4 napos gyors fogyókúra épp az ellenkezőjét teszik: egészségessé teszik őket.

Zsírbevitel diéta alatt az a pontos szénhidrátbevitel-mennyiség, melynek keretében bátran ehetsz telített zsírokat anélkül, hogy megnövelnéd az LDL koleszterinszinted nem ismert, de zsírbevitel diéta alatt legfrissebb kutatások alapján úgy tűnik, hogy minden rendben, amíg a szénhidrátbeviteled a teljes kalóriabevitel 30 százalékánál nem tesz ki többet. Ez körülbelül 25 százalékkal kevesebb szénhidrátot jelent, mint normál esetben a Zóna diétánál.

mindenmentes diéta étrend tervezés menete

Mennyi telített zsírt érdemes enni? A telített zsír fontos résztvevője a hormontermelésnek, a sejtmembrán funkcióknak és a sejtjeladásnak, ezért szükséges a fogyasztása.

Bejegyzés navigáció

Ha közepes zsírtartalmú étrendet tartasz a kalóriák 30 százaléka zsírból származikakkor célszerű azt a zsír minden fajtájából összeállítanod: egyszeresen telítetlenből olívaolaj, makadám dió, avokádó, sovány marhahúsa többszörösen telítetlenből dió, repce olaj, zsíros halak, lenmag és telítettből sajt, állati zsír, vaj, kókuszolaj.

Így a telített zsírok a teljes bevitelnek csupán 10 százalékát adják, amely se nem túl sok, se nem túl kevés, ráadásul segítségével változatosabbá teheted az étkezésed olyan ételek variálásával, melyek eredendően tartalmaznak telített zsírokat. Fotó: Profimedia — Red Dot.